לְהַחלִיט - to decide (בניין הִפְעִיל)



Here's the scenario: you're out for dinner with a friend, everything on the menu looks so good and you just can't decide what to order

In this post, we will be looking at the verb לְהַחלִיט - to decide. Learning through role-play or imagined scenarios can be really helpful for a number of reasons:
- They help you get used to thinking on the spot
- The scenarios will be modeled on real life situations that you can actually find yourself in
- They allow for imagination and creativity

Below is a menu from a delicious street-food restaurant - Tommy's - which !אני מאוד ממליצה
For a visual learner, a menu is a great "prop", if you will, when learning a new language - especially in a role-play setting. 

This lesson also ties in with a previous post - לְהַזמִין - which as well as meaning "to invite" also means "to order", and it is also related to the post on healthy and unhealthy foods as well.

?שרון: מה את הולכת להזמין

אותי: אני לא יודעת, אני לא יכולה להחליט! הכל נראה כל כך טוב. אולי אזמין הכריך עוף במייפל או אולי אזמין ההמבורגר פורטובלו

שרון: כבר החלטתי. אני הולכת להזמין את הסלט התאילנדי. את צריכה להחליט בקרוב כי המלצר יבוא לקחת את ההזמנה שלנו

אותי: בסדר, יש לי החלטה. אני אזמין את כריך עוף מייפל - אכלתי אתמול המבורגר


Comments